مهر, 1397 بدون نظر شبکه دانش, مقاله‌ها

در طی چند سال گذشته، نسل دهه  80 (میلادی) که در این مقاله به آنها دهه فعال فناوری می گوییم، در حال افزایش بازار مصرف هستند، شرکت ها نیز برای یافتن بهترین راه برای جذب این گروه که اولین گروه بومیان دیجیتال می باشند و علاقه ی مبرمی به نوآوری و آخرین ابزارهای فناروی دارند، سخت در تلاش هستند.

همانطور که بیشتر این جوانان به نیروی کار وارد می شوند و سرمایه گذاری در آینده خود را آغاز می کنند، کسب و کار ها به سرعت متوجه می شوند که باید رویکرد خود را تغییر دهند تا درخواست ها و انتظارات منحصر بفرد این بخش از جامعه را تامین نمایند. به عبارت دیگر نمی توان به گوشی های هوشمند قدیمی قانع شد.

 

دهه فعال فناوری علاوه بر شفافیت بر آسایش هم ارزش قائل هستند. بر طبق تحقیقاتی که بر روی نحوه بازطراحی بانک ها برای این دهه انجام شده، آنها اساسا داشتن یک محصول یا خدمات شخصی سازی شده و با امکان دسترسی سریع در هر جا و هر زمان که به آن نیاز دارند، را ترجیح میدهند. شرکت ها در صورتی که تمایل دارند در طوفان های رعد آسای تغییرات پایدار بمانند باید چنین ویژگی هایی را در ارایه محصولات و خدمات خود در نظر داشته باشند. این امر برای فینتک ها ( fintech )  نیز صادق است، کسب و کارهایی که دیده شده با بهره گیری از هوش مصنوعی در دسترس تر، کاربر پسند تر و سرگرم کننده تر از همیشه در سیل فناوری به تعالی رسیده اند.

بسیاری از شرکتهای فینتک بر روی یک جایگاه ویژه قرار گرفته اند. آنها درک می کنند که راه های بانکداری و سرمایه گذاری سنتی به سرعت از بین می روند. در واقع، 57 درصد از آمریکایی ها معتقدند که موسسات مالی در طول دو دهه آینده دیگر به شکل فعلی خود وجود نخواهند داشت.

در همین راستا، بسیاری از بانک های بزرگ در حال حاضر برنامه های تلفن همراه را در تلاش برای ادامه روند تغییر جهت مصرف کننده، که به سرعت در حال حرکت به سوی دیجیتال سازی شدن است، راه اندازی کرده اند.

فینتک ها گام را فراتر گذاشته اند و درحال جایگزین کردن مشاوران مالی با نسخه های مشابه روبوتیک که از داده های بزرگ، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای انتخاب بهترین گزینه سرمایه گذاری استفاده می کنند، هستند.

به عنوان مدیرعامل در پروژه های مختلف، با برخی از استارتاپ های حوزه فینتک که ارزش این بخش از مشتریان را می دانند کار کرده ام وهم اکنون نیز با دقت تمام این بخش از مشتریان را زیر نظر دارم. خوشحالم که می بینم بخش قابل توجهی از بازار سرمایه به سمت راه اندازی ابزارهای کاربردی این نسل سوق یافته است.

از نظر من، یکی از نویدبخش ترین (و نوآورانه ترین) استارتآپ های فینتک در این سال، Grifin بود. برنامه ای که به نظر می رسد با توجه به طرز فکر نسل مورد نظر ما طراحی شده است: این برنامه اجازه می دهد تا با بهره گیری از یادگیری ماشین کاربران بر اساس اولویت های خود اوراق بهادار و سهام های سفارشی سازی خود را ایجاد کنند و سرمایه گزاری لازم را در شرکت های محبوب خود را انجام دهند.

به همین مناسبت، من با Aaron Froug، یکی از بنیانگذاران این شرکت ارتباط برقرار کردم تا بتوانم در مورد اینکه چگونه fintech بر روی نسل مورد نظر ما تمرکز می کند.

Froug: “امروزه فناوری دروازه ای برای شرکت ها برای انجام برخی از کارهای شگفت انگیز فراهم می کند. ولی کانال های بانکی و سرمایه گذاری سنتی با این صنعت به سرعت در حال حرکت نیستند. آنها خیلی زود سقوط می کنند و مشتریان فعلی خود را از دست می دهند. با گذشت زمان، نیازهای دهه فعال فناوری توسط شرکت فینتکها تامین خواهند شد. رقابت زیادی در بازار وجود دارد و در چنین شرایطی فقط یک محصول خوب مزیت محسوب نمی شود. شرکت ها باید روی مصرف کننده متمرکز شوند و مطمئن شوند که مشتریان میخواهند و میتوانند به نام تجاری که ایجاد کرده اند وفادار بمانند.”

مطالعه سال 2015 نشان داد که در حالی که 71 درصد از دهه فعال فناوری ترجیح میدهند به دندانپزشک بروند تا اینکه بشنوند بانک ها چه می گویند ، آنها تا سال 2020 کنترل 7 تریلیون دلار دارایی های نقدی را خواهند داشت و تا سال 2025، 46 درصد از کل درآمد تولیدی در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

این گروه بخش تاثیرگذار این دوران هستند، به ویژه اگر این را در نظر بگیرید که این نسل تفکرات سنتی  که بسیاری را مجبور کرده است چیزهایی مانند خرید خانه یا شروع یک خانواده را در اولویت بگذارند را کنار گذاشته اند.

شرکت هایی مانند Upstart می گویند، توانسته اند دهه فعال فناوری به عنوان یک بخش استراتژیک بازار را  مورد هدف قرار دهد. پلت فرم وام دهی مصرف کننده، که توسط کارکنان سابق گوگل تأسیس شده است،از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای اعتبارسنجی و خودکار سازی فرآیند قرض گرفتن استفاده می نماید.

Jane Penner، مدیر ارتباطات تیم، به من گفت که اعتباردهی واقعا برای این مشتریان دشوار است، به همین دلیل است که Upstart از متغیرهای غیر متعارف مانند داده های استخدامی و آموزش استفاده می کند تا به جوانان با مدارک اعتباری کوتاه کمک کند تا وام بگیرند.

Penner : “محصول وام ما مشخصا ویژه دهه فعال فناوری نیست، اما میانگین سن وام گیرنده ما 28 است – بنابراین واضح است که محصول ما برای این گروه سنی بسیار کارامد است.”

هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و خدمات به مشتری در هر زمان و هر کجا  مسیری است که آینده به آن هدایت می شود. شرکت هایی که امیدوارند بر روی تغییر سیستم فکری مشتریان سرمایه گذاری کنند با حضور دهه فعال در میان مشتریانشان یا باید خود را با آنها تطبیق دهند یا از این مسیر خارج شوند.

شرکت هایی که هنوز خدمات خود را برای جذب نیازهای نسل جوان همچون شفافیت، راحتی، رابط کاربری قدرتمند و تعاملی بروز رسانی و خودکار نکرده اند بیشتر از یک یا دو سال برای فراراز خطر انقراض فرصت ندارند.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *